Ofte stillede spørgsmål

Her finder du ofte stillede spørgsmål og svar. Hvis du ikke finder, hvad du leder efter er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på kundeservice@xxl.dk

Her er de 14 ofte stillede spørgsmål:

  1. Hvornår er jeres kundeservice tilgængelig?
  2. Hvor finder jeg de nyeste informationer vedrørende XXLs kampagner eller tilbud?
  3. Hvad hvis jeg har fundet et produkt, hvor der mangler information og billeder?
  4. Hvad skal jeg gøre hvis jeg finder en billigere pris på et produkt andetsteds?
  5. Hvordan kan XXL holde prisen så lavt?
  6. Hvordan virker vores 100 % tilfredshedsgaranti?
  7. Hvor får jeg min ordrebekræftelse?
  8. Jeg har problemer med at gennemføre min ordre, hvad skal jeg gøre?
  9. Hvor kan jeg se hvad den pågældende status er på min ordre?
  10. Kan jeg tilføje noget til min ordre eller ændre den? Kan jeg kombinere mine ordrer?
  11. Kan jeg kombinere mine ordrer?
  12. Kan jeg annullere min ordre?
  13. Kan firmaer lave ordrer på XXL.dk?
  14. Kan jeg lave bestillinger fra udlandet?

Her kan finde spørgsmål og svar efter kategori:

Betaling

  • Hvilke betalingskort kan man anvende på XXL.dk?
  • Hvordan virker kortbetalingen? Kan jeg købe gavekort fra jeres hjemmeside?

Levering

  • Hvilke forskellige leveringsmetoder har i?
  • Leveringstid for hjemme leverancer?
  • Fra hvilke pakkeshop kan jeg afhente min ordre?
  • Hvor lang leveringstid har XXL? Hvor meget koster levering?
  • Hvad sker der hvis jeg ikke henter min pakke inden opsamlingsfristen?

Bytte, retur og klager

  • Har alle produkter bytte og returret?
  • Kan jeg returnere tilbudsprodukter?
  • Hvad skal jeg gøre, hvis jeg vil klage over et produkt?
  • Hvad skal jeg gøre hvis min pakke er beskadiget?
  • Hvad skal jeg gøre hvis jeg modtager et produkt jeg ikke har bestilt?
  • Hvordan kan jeg returnere min pakke?
  • Jeg vil gerne returnere et produkt/produkter. Hvad skal jeg tage høje for?
  • Hvordan skal jeg pakke de produkter ind jeg gerne vil returnere?
  • Hvor skal jeg returnere min returpakke?
  • Hvordan ved jeg at min returnering er blevet behandlet?
  • Hvad hvis min returnering/klage ikke bliver godkendt?
  • Hvornår får jeg mine penge tilbage fra min returnering?

Min side

  • Hvad skal jeg gøre hvis jeg har glemt mit brugernavn eller kodeord?
  • Jeg er bange for at nogen misbruger min konto?

1. Hvornår er jeres kundeservice tilgængelig?

XXL kundeservice har åbent alle hverdage fra 8-16 på mailadressen kundeservice@xxl.dk

Skriv venligst i overskriften, hvad din mail drejer sig om f.eks.: Annullering + dit ordrenummer.

2. Hvor finder jeg de nyeste informationer vedrørende XXLs kampagner eller tilbud?

Du har altid mulighed for at følge os på vores Facebookside, hvor vi ofte bringer vores nyheder og tilbud. Derudover vil du kunne finde vores tilbud i vores nyhedsbrev samt på vores hjemmeside.

3. Hvad hvis jeg har fundet et produkt, hvor der mangler information og billeder?

Hvis du har opdaget at der er produkter der mangler information og/eller billeder, eller du tænker at der er noget galt, vil vi være utrolig glade, hvis du kontakter vores kundeservice på mailadressen: kundeservice@xxl.dk

4. Hvad skal jeg gøre hvis jeg finder en billigere pris på et produkt andetsteds?

Hvis du har fundet en lavere pris på det produkt du lige har købt, vil du være istand til at benytte dig af vores prisgaranti, der gælder i 30 dage fra dagen du har købt dit produkt. Du skal kontakte os imens den lavere pris er gældende, og sende os en mail på mailadressen kundeservice@xxl.dk

Hvis du ikke har bestilt produktet endnu, og prisen er lavere et andet sted end hos XXL, kan du sende en mail til os og vi vil efterfølgende sætte prisen ned.

5. Hvordan kan XXL holde prisen så lavt?

Hos XXL sælger vi kun velkendte mærker, og da vi køber meget stort ind hos vores leverandører, er vi I stand til at få gode priser som vi giver videre til vores kunder. Derudover forsøger vi at holde vores omkostninger så lave som muligt, uden at gå på kompromis med kvaliteten af vores produkter.

6. Hvordan virker vores 100 % tilfredshedsgaranti?

Hvis du ikke er 100 % tilfreds med dit produkt, kan du ændre det inden for samme produktkategori, inden for 30 dage, selvom produktet er brugt.

Det er ikke muligt at vælge et dyrere produkt, og hvis du ønsker at ændre til et billigere produkt, vil vi ikke tilbagebetale differencen.

Hvis du ønsker at benytte dig af vores tilfredshedsgaranti, skal du kontakte vores kundeservice på mailadressen: kundeservice@xxl.dk

7. Hvor får jeg min ordrebekræftelse?

Når du har placeret din ordre vil du modtage en ordrebekræftelse på din mail. Hvis dette ikke er tilfældet skal du kontakte os, og vi vil efterfølgende tjekke om der er opstået et problem.

Du skal være opmærksom på at leveringsbekræftelse er forbundet med den originale ordrebekræftelse, så hvis der er ændringer i din ordre senere i forløbet, vil disse ikke blive opdateret til leveringsbekræftelsen, såsom størrelse ændringer, farveændringer osv.

8. Jeg har problemer med at gennemføre min ordre, hvad skal jeg gøre?

Hvis du har problemer med at gennemføre din ordre, kan der være en række ting galt. Det mest normale problem er, at vores hjemmeside ikke understøtter din webbrowser.

Vi anbefaler dig at benytte en anden webbrowser, såsom Google Chrome eller Mozilla Firefox. Vær opmærksom på om du har opdateret din webbrowser for nylig. Til sidst skal du tjekke om du har den nyeste udgave af Java.

Der kan også være problemer med din firewall eller dine sikkerhedsindstillinger, så gennemgå dine indstillinger for at se om det kan være problemet.

9. Hvor kan jeg se hvad den pågældende status er på min ordre?

Du kan gå til min side på for at se status på din ordre.

Skriv venligst dit ordrenummer så vi hurtigere kan finde frem til din ordre.

10. Kan jeg tilføje noget til min ordre eller ændre den?

Nej, du er desværre ikke i stand til at ændre din ordre efter den er afgivet. Dette skyldes at betalingen bliver gennemført så snart du har bestilt dine produkter, samt at vores lager påbegynder arbejdet med din ordre indenfor meget kort tid.

11. Kan jeg kombinere mine ordrer?

Det er desværre ikke muligt at kombinere dine ordrer, da disse er blevet pakket hver for sig.

12. Kan jeg annullere min ordre?

Det er muligt at annullere din ordre, hvis den ikke er behandlet på vores lager endnu. Hvis behandlingen er færdiggjort vil det derfor ikke være muligt at annullere den. Da må du selv returnere din ordre.

13. Kan firmaer lave ordrer på XXL.dk?

Du er velkommen til at afgive en ordre til din virksomhed eller organisation, men ordren skal betales med bankkort på normal måde i vores Klarna check-out (eller med faktura som privatperson via Klarna). Desværre kan vi ikke sende fakturaer adresseret til dit virksomheds / organisations navn.

14. Kan jeg lave bestillinger fra udlandet?

Det er desværre kun muligt at bestille produkter, inden for den danske landegrænse. Vi kan dog oplyse at vi har forretninger i resten af Europa.

Betaling

Hvilke betalingskort kan man anvende på XXL.dk?

Vi kan modtage en lang række forskellige betalingskort såsom: Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro.

Det kan forekomme at du bliver bedt om, at indtaste en Verified by Visa kode. Dette er en ekstra sikkerhed for dig som kunde for, at sikre at det er den korrekte person der benytter kortet.

Hvordan virker kortbetalingen?

Når du har fundet de produkter du ønsker at købe, går du til betaling. Her vil du blive bedt om at indtaste dit kortnummer, udløbsdato samt CVC kode. Når du har bestilt dine varer, vil pengene blive reserveret straks efter, og efterfølgende trukket fra dit kort når ordren er leveret.

Kan jeg købe gavekort fra jeres hjemmeside?

Vi har desværre ikke mulighed for at udstede online gavekort.

Levering

Hvilke forskellige leveringsmetoder har i?

Ved mindre produkter kan du vælge at afhente din pakke hos enten en pakkeboks eller en pakkeshop nær dig. Derudover kan du også vælge hjemme leverance.

Hvis det drejer sig om større produkter, som f.eks. cykler eller løbebånd, vil du kun kunne vælge hjemme leverance, da pakkeshoppene ikke har mulighed for at håndtere disse pakker.

Leveringstid for hjemme leverancer?

Ved mindre produkter vil leveringstiden ligge mellem 1-4 hverdage. Hvis det drejer sig om større produkter, kan det tage op til +5 dage, alt afhængigt af produkt eller serviceydelser der er til valgt dit produkt.

Du skal kontakte Brings kundeservice, hvis du ønsker at returnere din hjemme ordre. Her vil du have mulighed for, at aftale på hvilket tidspunkt, de skal afhente dit produkt.

Fra hvilke pakkeshop kan jeg afhente min ordre?

Du kan frit vælge hvilken pakkeshop din pakke skal ankomme til. Du vil også være i stand til at vælge en pakkeboks.

Hvor lang leveringstid har XXL?

Det kommer meget an på, hvilket produkt du har bestilt. Mindre produkter modtager du som udgangspunkt 1-4 hverdage, efter du har bestilt din ordre, mens større produkter som cykler, løbebånd og +35 kg pakker kan tage 5-10 dage.

Ski der skal have monteret bindinger eller smøres, kan også tage længere tid, da de først skal igennem vores serviceværksted. Bestillings produkter tager også længere tid end normalt, da vi ikke har disse på lager, og først skal bestille dem igennem vores leverandører.

Derudover kan vores store kampagner, forårsage at vores leveringstid kan blive en smule forsinket.

Hvor meget koster levering?

Det afhænger af, hvilken leveringsform du vælger. Den billigste er levering til pakkeshop, mens hjemme leverancer er lidt dyrere.

  • Køb til pakkeshop under 299,- opkræver vi 79,- i fragtgebyr
  • Køb til pakkeshop mellom 299,- og 599,- opkræver vi 49,- i fragtgebyr 299,-
  • Køb til pakkeshop over 599,- er fragten gratis
    Køb til hjemmelevering uanset beløb opkræver vi 99,- i fragtgebyr
  • Større leveringer såsom cykel, kajakker, løbebånd mm. opkræver vi 199,- i fragtgebyr uanset ordrebeløb

Hvad sker der hvis jeg ikke henter min pakke inden opsamlings fristen?

Hvis du ikke afhenter din pakke, og du ikke giver os besked om at du ønsker at annullere din ordre, vil du blive pålagt et gebyr på 200 kr.

Du har mulighed for at lade vær med at afhente din pakke, hvis du giver os besked inden fristen på 14 dage er udløbet, via mail.

Bytte, retur og klager

Har alle produkter bytte og returret?

De fleste produkter har du mulighed for at returnere eller ombytte, dog med undtagelse af produkter du har fået personaliseret, som f.eks. ski, hvor du har fået boret dine bindinger på, ski der er blevet smurt, eller skøjter der er blevet slebet.

Ift. cykler hvor du har fået monteret andre dele, vil du have mulighed for at returnere dit produkt, da vi i de fleste tilfælde, vil være i stand til at genskabe/gen-montere de originale dele.

Kan jeg returnere tilbudsprodukter?

Ja, du kan sagtens returnere tilbudsprodukter.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg vil klage over et produkt?

Hvis du ønsker at klage over et produkt, skal du henvende dig til os.

Vi vil gerne bede om ordrenummeret, en kort beskrivelse af problemet og muligvis et billede af det beskadiget produkt eller fejl. Efterfølgende vil vi gennemgå sagen, og give dig besked om udfaldet.

Hvis vi ikke kan afgøre din klage ud fra de informationer du har sendt, må vi bede om at produktet bliver sendt til vores lager i retur som vil se nærmere på produktet. Les mer om retur her.

Hvad skal jeg gøre hvis min pakke er beskadiget?

Hvis du bemærket at din pakke er beskadiget når du modtager den, skal du indsende en klage med det samme, til XXL kundeservice på mailadressen: kundeservice@xxl.dk

Husk at skriv i emnefeltet på mailen, at det drejer sig om en ødelagt levering. Efterfølgende vil vi indsende klagen til Bring. Vi vil informere dig om, hvordan vi har tænkt os at fortsætte med denne sag.

Hvad skal jeg gøre hvis jeg modtager et produkt jeg ikke har bestilt?

Kontakt vores kundeservice på mailadressen: kundeservice@xxl.dk

Hvordan kan jeg returnere eller ombytte varer?

Har du en kundekonto hos XXL med ordrehistorikk, så skal du registrere din retur via din profil:

1. Log in på din profil her

2. Klik på «Returnere» for å registrere retur på den ordre varen tilhører

3. Via menuen vælger du varen(e) du ønsker at returnere. Ønsker du å ombytte, så tilføjer du simpelthen ombytningsvaren undervejs i den samme processen og fortsetter.

4. Print ud returlabelen som genereres til slut. Bestill samtidig evt. din nye ordre med dine ombytningsvarer.

5. Sæt din returlabel på pakken, og lever pakken i en Bring pakkeshop.

Efter at vi har modtaget og håndteret din retur, så vil Klarna automatisk betale tilbage til benyttet betalingskort eller kreditere din faktura. Du må beregne 7-10 virkedager efter du har sendt din retur inden retur er behandlet og kreditert.

Hvis du i samme process bestilte en ny ordre med en ombytningsvare, så bliver denne levert inden 1-4 arbejdsdage. Gratis fragt!

Hvis du ikke har en konto med ordrehistorikk, så skal du registrere din retur her.

Jeg vil gerne returnere et produkt/produkter. Hvad skal jeg tage højde for?

Din pakke skal sendes forsvarligt, hvilket betyder at den originale emballage ikke må beskadiges, og at du ikke må tape eller skrive hen over returlabelen. Når du sender din pakke retur på posthuset, skal du huske at gemme din kvittering for afsendelsen af din returpakke, indtil at du får en bekræftigelse fra os om at vi har modtaget din pakke.

Venligst bemærk at vi ikke modtager produkter der på nogen måde er beskadiget, eller beskidt. Vi skal være i stand til at sælge produktet igen.

Les om hvordan du returnerer her.

Hvis du ikke er i stand til at returnere produktet i samme stand som da du modtog det, skal du kontakte vores kundeservice på mailadressen: kundeservice@xxl.dk.

Hvor skal jeg returnere min returpakke?

Du kan returnere din pakke hos nærmeste Bring pakkeshop. Husk at påsætte den returlabel du printer ud fra din profil.

Når du returnere din pakke, skal den pakkes forsvarligt ind, hvilket betyder at den originale emballage ikke må beskadiges, og at du ikke må tape eller skrive hen over returlabelen.

Når du sender din pakke retur, skal du huske at gemme din kvittering for afsendelsen af din returpakke, indtil at du får en bekræftigelse fra os, om at vi har modtaget din pakke.

Hvad hvis min returnering/klage ikke bliver godkendt?

Hvis din returnering/klage bliver afvist, vil du få sendt dine produkter retur, hvilket også betyder at vi ikke kan sende dig et nyt produkt, eller sende dig dine penge tilbage.

Hvornår får jeg mine penge tilbage fra min returnering?

Så snart din returnering er gennemført, vil vi give Klarna besked om, at du skal have betaling tilbage. De vil lave tilbagebetalingen, så hurtigt som muligt. 7-10 virkedager efter du har sendt din retur må du beregne.

Hvis du har yderligere spørgsmål til din tilbagebetaling, kan du kontakte Klarna kundeservice på følgende link: www.klarna.dk/tilbagebetaling

Min side

Hvad skal jeg gøre hvis jeg har glemt mit brugernavn eller kodeord?

Kontakt vores kundeservice på mailadressen: kundeservice@xxl.dk og de vil hjælpe dig igennem processen.

Jeg er bange for at nogen misbruger min konto?

Prøv at undgå at folk ser eller bruger din konto. Hvis du mistænker et misbrug, skal du kontakte vores kundeservice omgående, på mailadressen: kundeservice@xxl.dk

Hvis det er nødvendigt, vil vi lukke din konto.

Jeg fandt ikke svar på mit spørgsmål?

Vi vil bede dig om at sende dit spørgsmål til vores kundeservice på mailadressen: kundeservice@xxl.dk eller via Facebook.

close icon

Velkommen til vores nye e-handel! Klik her for at komme retur til den normale xxl.dk